Klub českých turistů (= KČT) jsem k životu dlouho nepotřeboval. Díky turistickému značení jsem věděl, že existuje, ale víc jsem se o něj nezajímal. Až když jsem se v roce 2012 začal častěji účastnit organizovaných pochodů pod hlavičkou KČT, tak mě začaly stále častěji zajímat záznamníky oblastních turistických odznaků, výkonnostní turistiky, mezinárodního programu IVV a dalších. A jak jsem do těchto tajů stále více pronikal, začala ve mně doutnat myšlenka … že by přeci?!

A tak jsem to podepsal! Svůj první průkaz KČT. V hospůdce U Palánů v Perknově jsme poseděli s hospodářem KČT Havlíčkův Brod Milanem Bartákem a já se dne 18. února 2013 stal hrdým nováčkem největšího odboru na Vysočině.

Jenže tím se pro mne nic nezměnilo. Se členy odboru jsem se prakticky nevídal, bylo to takové generačně nesourodé partnerství. KČT Havlíčkův Brod je mimořádně aktivní odbor, který pro své členy pořádá týden co týden minimálně pět akcí – spíš víc než pět – a má za to můj obdiv. Jenže jeho členskou základnu tvoří v drtivé většině senioři, čemuž odpovídá i skladba akcí – převážně v pracovní dny a obvykle do deseti kilometrů. Zatímco já v týdnu vydělávám na živobytí a o víkendu vyrážím na výkonnostní trasy. Připadal jsem si tu jen jako takový trpěný přívěšek … situace mě netěšila … a přemýšlel jsem, co dál.

V roce 2016 začala nabírat konkrétní podobu idea založení nového havlíčkobrodského odboru – KČT Havlíček. Ta idea mi byla velice sympatická. Téma Karla Havlíčka Borovského mi je velice blízké a propojení jména jedné z nejvýznamnějších postav našich dějin s posláním Klubu českých turistů mi přišlo jako dokonalá příležitost vytvořit odbor s příběhem. Zpočátku to vypadalo skvěle a byl jsem přesvědčený, že jsme našli shodu. Ale ani tohle spojení dlouho nevydrželo. Brzy mi došlo, že od začátku bylo všechno jinak. Ale o tom třeba někdy jindy.

A tak stále zůstávám organizovaným členem čekatelem. Čekám, jestli v KČT existuje prostor pro progresivní odbor, který by dokázal zaujmout a sdružit aktivní turisty se zaměřením na výkonnostní turistiku a nové turistické trendy, a který by dokázal iniciovat akce netradiční formou, které by byly přitažlivé i pro mladé lidi a rodiny s dětmi. A doufám. Ale asi tomu sám moc nevěřím. Členská základna stárne a s ní stárnou také klubové ideje. A čím déle stárnou a stárnout budou, tím méně bude atraktivní, aby do ní naskočila střední či ještě mladší generace.